הבולען בנתיבי איילון: הטכנולוגיה זכתה בדירוג היוקרתי

אבי יעקב No Comments on הבולען בנתיבי איילון: הטכנולוגיה זכתה בדירוג היוקרתי

המגזין היוקרתי TIME בחר בטכנולוגיה ששימשה לאיתור בולענים באיילון לרשימת ההמצאות הטובות בעולם

צילום: אקסודיגו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המגזין היוקרתי TIME הודיע בסוף השבוע על בחירת הסטארטאפ הישראלי Exodigo ברשימת ההמצאות הטובות בעולם בשנת 2022 שמשנה את חיינו. תהליך הבחירה של הרשימה נעשה בעזרת המלצות של עורכים וכתבי העיתון ברחבי העולם. הבחירה בין ההמצאות נעשתה על בסיס מספר קריטריונים מרכזיים ובהם מקוריות, יצירתיות, יעילות, שאפתנות, אימפקט סביבתי ותרומה לעולם.

אקסודיגו פיתחה טכנולוגיה מבוססת חיישנים מתוחכמים ובינה מלאכותית לזיהוי הרכב הקרקע בלי צורך בביצוע קידוחים וחפירה פיזית שנמשכת זמן רב ופוגעת בפני הקרקע. המערכת הופעלה לאחר גילוי הבולען בנתיבי אילון על מנת שפיתחו לביצוע מיפוי של האזור והערכת סיכונים וחסכה את הצורך לבצע חפירה עמוקה. אנשי החברה איתרו ליד הבולען מספר אזורים חשודים והם מולאו בבטון. הטכנולוגיה משמשת כיום פרויקטים של תשתיות אנרגיה, תחבורה ובניה בארה"ב, אירופה וישראל כדי לזהות בזמן קצר הימצאות של תשתיות ישנות, הרכב שכבות הקרקע, סלעים ומי תהום כדי לאפשר ביצוע הפרויקט בביטחה ובצמצום הוצאות.

אקסודיגו מעסיקה כיום 70 עובדים בתל אביב ובקליפורניה. בחברה השקיעו שורה של קרנות, בהן Zeev Ventures, קרן 10D,  Square Peg, JIBE Ventures וכן ישראל קנדה, תדהר בנייה וחברת ההנדסה וקסמן גוברין גבע WXG Ltd. לאחרונה הצטרפה אליהם ענקית האנרגיה האמריקאית National Grid, לאחר שהתנסתה ובחנה את הטכנולוגיה באתרי תשתיות שלה בצפון אמריקה. אקסודיגו החלה השנה פעילות מסחרית עם מעל 20 חברות ענק ברחבי העולם

ג'רמי סוארד, מנכ"ל אקסודיגו: "״הטכנולוגיה שלנו, המשולה לסריקות MRI, אולטרסאונד וסיטי בו זמנית, יוצרת סטנדרט חדש של מיפוי תת הקרקע, ומאפשרת לראשונה לקבל תמונה מהימנה של כל הנמצא מתחת לרגלינו, מתשתיות תת קרקעיות, שכבות קרקע ובולענים – ועד חיפוש מינרלים ונפט. אנחנו גאים להיכלל ברשימת ההמצאות הטובות ביותר של TIME שמשלבת חדשנות טכנולוגית יחד עם תרומה לעולם. לטכנולוגיה של אקסודיגו יש השפעה אדירה על קיצור פרויקטים של בניה, צמצום סיכונים ועיכובים בלתי צפויים, חיסכון בכספים וכתוצאה מכך מפחיתה את טביעת הרגל הסביבתית."

 



0 תגובות